21.8.2020 - 15:01

Kalatalouden ammattitutkinto Posiolla - lisähaku 25.10. asti!

kalastus-web2.png

Kalastus on luonnonläheistä, itsenäistä ja perinteikästä työtä. Suomalaisen kalan kysyntä ja arvostus kasvavat ympäristötietoisuuden myötä puhtaana ja laadukkaana lähiruokana. Ammattikalastajien eläköityessä uusille kalastajille on tarvetta ja kalavesillä tilaa. Opiskele siis kalatalouden ammattilaiseksi Posion kirkkailla vesillä!

Aika: 26.10.2020- 19.4.2022

Hae koulutukseen 25.10.2020 mennessä sähköisesti osoitteessa www.lappia.fi/koulutuskalenteri tai TE-toimiston sivuilla.

Tutkinnon laajuus: 180 osaamispistettä

Kesto: 1,5 vuotta henkilökohtaisen opintosuunnitelman mukaan

Paikka: Posio ja lähiseutu (etäopintomahdollisuus)

Kohderyhmä: Koulutus on suunnattu ammattikalastajaksi aikoville.

Tavoite: Ammattikalastaja toimii itsenäisenä yrittäjänä tai työntekijänä alan yrityksessä tai organisaatiossa. Kalatalouden ammattitutkinnossa opiskelet käytännönläheisesti erilaisia pyyntimenetelmiä, kalan käsittelyä, kaluston kunnossapitoa ja huoltoa, sekä turvallista vesilläliikkumista. Käytännön työn perustana ovat tiedot vesistöjen ekologiasta, kalatalouden merkityksestä Suomessa, kalastuslainsäädäntö ja työhön liittyvät viranomaisvaatimukset. Lisäksi tutustut kalastusammatin perinteisiin ja uusiin liiketoiminnan malleihin.

Toteutus: Koulutus toteutetaan monimuoto-opiskeluna. Koulutus sisältää lähiopetusta, etäjaksoja ja työelämässä oppimista. Jokaisen opiskelijan opinnot suunnitellaan henkilökohtaisesti opintojen alussa.

Hinta: Koulutus on opiskelijalle maksutonta. Työvaatteet ja opiskelumateriaalin opiskelija ostavat itse ohjeistuksen mukaan.

Lisätietoja: Osaamisalavastaava Petteri Lepistö, puh. 050 401 8776, petteri.lepisto@lappia.fi

kuva_koneesta.png
16.10.2020
Tule vahvistamaan omaa osaamistasi vapaan sivistystyön opintoseteliavustus työllistymis- ja työmahdollisuuksien vahvistamiseen ...