28.5.2020 - 11:11

Posion kirjasto avataan 1.6. alkaen

Kirjastot avataan hallitusti ja asteittain 1.6.2020 alkaen. Posion kirjastossakin kaikki asiakastilat avovarastoa lukuun ottamatta avataan. Kirjasto palvelee maanantaista torstaihin klo 12-17 ja perjantaisin klo 10-15. Aamupäivällä voi asioida omatoimisesti arkisin klo 9 alkaen. Kirjaston tulee pystyä valvomaan, että turvallisuus- ja hygieniaohjeita noudatetaan. Sen takia illan ja viikonlopun omatoimiasiointia ei oteta vielä kesällä käyttöön.

Aluehallintovirasto suosittelee edelleen nopeaa asiointia. Yhteiskäytössä olevien tietokoneiden käyttöä tulee välttää. Virtu-pisteen voi varata käyttöön puhelimitse, sähköpostitse tai sähköisen ajanvarauskalenterin kautta. Asiakaspäätteille tulee puhdistusaineet, joilla näppäimistö ja hiiri pyyhitään käytön jälkeen. Kirjaston henkilökunta puhdistaa lainausautomaatin useita kertoja päivässä, mutta automaattia voi käyttää myös suojahanskat kädessä. Käsidesiä on saatavilla ja kosketuspintoja siivotaan säännöllisesti.

Palautuskirjoja pyritään pitämään karanteenissa vähintään vuorokausi. Henkilökunta huolehtii asiakkaiden ja omasta turvallisuudestaan ja käyttää asianmukaisia suojia. Älä siis säikähdä, jos kirjastotyöntekijä ilmestyy hyllyjen välistä maski ja pisaravisiiri kasvoilla.

Tärkeimmät ohjeet jatkossakin myös kirjastoasiointia varten: muista turvavälit, huolehdi käsihygieniasta, yski ja aivasta oikein, tule asioimaan vain terveenä.

Aiheeseen liittyvät asiasanat: